Przejdź do głównej zawartości

Recenzja czasopisma LEGO Explorer

Witam serdecznie, rozpoczynam nowy cykl "Recenzje z klocków zbudowane", w którym będę przedstawiał czasopisma, książki i oczywiście zestawy związane z klockami. Pod ocenę wezmę moim zdaniem najciekawsze czasopisma wydawnictw Egmont i Blue Ocean, a także sety producentów - LEGO i COBI.

Już dzisiaj zapraszam Was do przeczytania recenzji najnowszego czasopisma "LEGO Explorer", wydawnictwa Egmont. Do kupienia od 17 lipca w kioskach i salonikach prasowych. No to zaczynajmy!


Miesięcznik "LEGO Explorer" powstał dzięki współpracy Egmont Publishing oraz LEGO. Czasopismo jest skierowane do dzieci w wieku 6-10 lat. Zonk, ja już mam 27 lat to chyba coś jest nie tak ;)

Jest to magazyn, który inspiruje dzieci do rozwijania kompetencji STEM, wykorzystując w tym celu zabawę uwielbianymi przez dzieci klockami LEGO. STEM to zestaw kluczowych kompetencji niezbędnych dla dzieci dorastających we współczesnym świecie. „LEGO EXLORER" zachęca dzieci do twórczego myślenia i rozwijania swoich umiejętności w różnych obszarach wiedzy – podkreśla Artur Skura, redaktor prowadzący magazynu "LEGO EXPLORER” Dodatkowo, do każdego egzemplarza czasopisma dołączony jest wyjątkowy zestaw klocków LEGO, z który można zbudować więcej niż jedną zabawkę. – dodaje redaktor.

Do pierwszego numeru miesięcznika "LEGO Explorer" został dołączony zestaw o numerze 11938. Zestawu nie kupicie osobno, dostępny jest tylko z magazynem.

36-stronnicowy magazyn jest bardzo ciekawy. Podzielony jest na pięć działów: nauka, technika, projektowanie, sztuka oraz matematyka. Na pierwszych stronach magazynu znajdziecie prawdziwe roboty, które potrafią budować, latać, sprzątać, biegać, poprawić humor i gasić pożary. Po krótkiej lekturze można rozpocząć projektowanie robota, najpierw na papierze i zasięgnąć pomocnych rad. Przyda się także matematyką ze strony dwunastej. Matematyka z czasopisma LEGO Explorer jest przyjemna i nikt Wam nie wystawi złej oceny. Po wykonaniu zadań możecie sprawdzić swoje odpowiedzi, odwracając magazyn do góry nogami. Nie róbcie tego przed rozwiązywaniem poleceń ;)

Po matematyce przychodzi czas na konkurs z nagrodami. Zadaniem dla uczestników jest budowa lub wykonanie rysunku swojego robota. Trzeba również opisać jego funkcje. Termin nadsyłania prac mija 17 sierpnia, a do wygrania jest m.in. zestaw LEGO Boost!

Nie będę tutaj przedstawiał całego magazynu, ale jak dla mnie zawiera on pomocne rady, którą pozwolą Wam zostać mistrzem budowy robotów. Daniel Benedettelli, twórca robotów LEGO udzielił 8 rad w celu stworzenia idealnego robota LEGO MINDSTORMS!

W czasopiśmie znajdziemy króla klocków, w tym numerze przedstawiona została mała dźwignia, którą można użyć na różne sposoby. Nie tylko jako hamulec ręczny w samochodzie czy antena telewizora, ale także jako podpory budynku. Właśnie te dźwignie wykorzystałem do budowy makiety budynku Arena, którą można było obejrzeć na wystawie "Poznań w miniaturze z klocków LEGO". Ciekawe jaki element równie funkcjonalny zostanie pokazany w następnym numerze.

Teraz przejdźmy do budowy robota z zestawu LEGO 11938, który jest dodatkiem do magazynu "LEGO Explorer". W porównaniu do wszystkich zestawów LEGO nie znajdziemy w nim instrukcji, ale nie martwcie się jest ona na końcu czasopisma. Dwustronnicowa instrukcja jest czytelna i można ją wyciąć. Posiada spis wszystkich klocków. Budowa robota zajęła mi 6 minut i 23 sekundy, chyba wyszedłem z wprawy w budowaniu zestawów. Wydaje mi się, że kiedyś budowałem szybciej, ale nie nagrywałem jeszcze tego, więc może to przez to.

Model robota składający się z 46 elementów bardzo fajnie wygląda, jego głowa i ręce obracają się o 360 stopni, ale by działał potrzebuje specjalnego pilota, którego wkładamy do jego wnętrza. Robot posiada cztery nogi i antenę - to mała dźwignia, która została opisana na wcześniejszych stronach.

Czasopismo LEGO Explorer oceniam na ocenę bardzo dobrą. Moim zdaniem magazyn uczy i bawi. Do nauki wykorzystujemy klocki, którymi przy okazji się bawimy. Do tego dostajemy zestaw LEGO. Następny numer znajdziecie w kioskach już 18 sierpnia 2020 roku. Tematem numeru będzie świat morskich głębin. Do czasopisma dołączony zostanie kolejny zestaw, tym razem będzie można zbudować ośmiornicę! Już nie mogę się doczekać, a Wy?




Komentarze

  1. Widziałam ten zestaw przeglądając prasę w Empiku. Na razie jeszcze nie zakupiłam. Bardziej z mężem siedzimy w LEGO: CITY, KREATOR oraz FRIENDS :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne posty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zestaw jest chyba z serii Creator, bo raczej ciężko gdzieś indziej go dopisać. Ogólnie polecam, myślę, że niektóre elementy wykorzystam w swoich modelach :)

      Usuń
    2. Wygląda jak Creator ale w sumie po numeracji nie wiadomo :)

      Usuń
    3. Patrzyłem właśnie na Bricklink i utworzona została nowa seria "Explorer", ale pewnie będą się pojawiać w niej tylko dodatki do magazynu LEGO Explorer. Chociaż nigdy nie wiadomo czy nie powstaną inne zestawy.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

UWAGA! Ważny komunikat

29 czerwca zostałem poinformowany przez LEGO Ideas, że zgodnie z ich regulaminem nie mogę prowadzić sprzedaży instrukcji budowy projektu, który bierze udział w głosowaniu i do 2 lipca muszę usunąć moją zbiórkę na stronie Zrzutka.pl. A jeżeli tego nie zrobię to 2 lipca 2020 roku zostanie usunięty mój projekt ze strony LEGO Ideas. Niestety, nic nie dały tłumaczenia, że nie prowadzę sprzedaży instrukcji, a Zrzutka.pl to nie portal sprzedażowy, a PORTAL WS PARCIA SPOŁECZNOŚCIOWEGO! Każdy kto wesprze mój projekt otrzymuje nagrodę w postaci instrukcji. Trudno jest mi usunąć moją zbiórkę, bo cieszyła się ona rosnącym zainteresowaniem, również przez obcokrajowców. Wasze wsparcie pomaga mi w tworzeniu nowych projektów. Dziękuję Wam. Postanowiłem śledzić głosowanie na LEGO Ideas i już wkrótce podejmę decyzję czy usunę projekt - jeśli nie będzie nowych głosujących i utworzę nową zbiórkę. Nie mam zamiaru również poszukiwać osoby, która zgłosiła mnie na portalu LEGO Ideas - podała li

Zjazd do zajezdni

 

Bimby